Перехід на електронні трудові книжки

  • 385

Фото без опису

Рада України 5 лютого 2021 року прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», який передбачає поступовий перехід від паперових до електронних трудових книжок протягом п’яти років. У цей період можна буде використовувати одночасно як паперову так і електронну трудову книжку.

Законом запроваджується:

- механізм накопичення, зберігання та використання даних про трудовий стаж працівників в електронній формі;

- електронний документообіг при накопиченні, зберіганні та використанні (за згодою особи, крім випадків, передбачених законом) даних про трудовий стаж;

- автоматичне призначення пенсії особі при досягненні нею пенсійного віку, без відвідування органу Пенсійного фонду України.

 

Наповнення відомостей відбуватиметься як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою. Дані до реєстру будуть вноситись через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.

Слід зазначити, що «Порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» був затверджений 27 листопада 2019 року постановою Кабінету Міністрів України №1084, що дало офіційний старт електронному обліку трудової діяльності.

З травня 2020 року Пенсійним фондом України була розпочата робота по оцифруванню сканованих копій трудових книжок та створенню Електронної трудової книжки застрахованої особи.

 

Основними перевагами Закону про перехід на електронні трудові книжки є:

- спрощення процедури одержання інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, наприклад, у випадку тимчасової втрати працездатності;

- зменшення витрати роботодавців на ведення паперового документообігу;

- усунення можливих ризиків і негативних наслідків втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації або внесення недостовірних відомостей.

Більш детальніше: ведення трудової діяльності працівника в електронній формі забезпечить необхідні умови для автоматичного призначення пенсій на підставі наявних відомостей про стаж та сплачені внески, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. За бажанням особа зможе подавати додаткові документи через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Механізм автоматичного призначення пенсії за наявними в реєстрі застрахованих осіб даними без обов’язкового відвідування майбутніми пенсіонерами відділів обслуговування громадян вже запроваджений Указом Президента України від 08 листопада 2019 року № 837/2019 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави».

Фото без опису